Informace

ZAV Jemníky 2021

ZAV Jemníky 2021
Mapa uzavírekLetošní ročník závodů do vrchu na trati mezi Jemníky a Bojeticemi, který byl v plánu v termínu 21. – 22. srpna, se bohužel neuskuteční. Důvodem je velký počet uzavírek v blízkém okolí, z nichž některé vedou i přes objízdné trasy. Vlastníkem komunikace nám byl udělen v únoru souhlas, dotčené obce také souhlasily a vše se vyvíjelo dobře, ale v průběhu roku přibyla další uzavírka a jeden z dalších schvalovatelů nám bohužel souhlas nedal. Velmi nás to mrzí, ale bylo by to opravdu hektické. Celý týden před závodem by byly uzavřeny dvě hlavní příjezdové trasy ze tří do Dobrovice od Mladé Boleslavi, a jakmile by skončila v pátek uzavírka přes Sýčinu, začala by uzavírka třetí trasy a to naše, vedoucí trasou závodu přes Jemníky na Bojetice. Když k tomu přidáme uzavírku v blízkých Semčicích, kde je uzavřena cesta na Pěčice a vezmeme v potaz již skončenou uzavírku v Úhercích, která zužovala dost dlouho tamní obyvatele, bylo neudání souhlasu celkem pochopitelné. Bohužel nešlo ani termín přesunout na jiné datum, protože kalendář Edda Cupu je do konce sezóny našlapaný. Promotér závodu tak narychlo nahradil v daném termínu závod v nedalekém Adventrure Landu, v Bělé pod Bezdězem.

Děkujeme za pochopení.


Vyjádření pořadatele k závodu v Sosnové a k otevřenému dopisu jezdců AB Motorosport:

Vyjádření pořadatele k závodu v Sosnové a k otevřenému dopisu jezdců AB Motorosport:

Pořadatel sosnovského závodu má za sebou více jak 70 uspořádaných závodů a tento závod byl vzhledem k situaci, vzhledem k velkému počtu zahraničních startujících a dále pak časovým a prostorovým možnostem, ten nejnáročnější ze všech. Náročné přípravy, komplikace se složením pořadatelského souboru, mnoho administrace, malá a nejistá finanční podpora závodu, uzavřené tribuny, či v krátké době před závodem zrušení doprovodného závodu. Za normální situace, se dá vše připravit dopředu, letos se některé věci řešily, až když bylo jasné, že se pojede. Závod byl připravován v tom nejlepším svědomí a vědomí. Veškeré náležitosti k závodu byly připraveny. Vše to bylo opravdu velmi náročné, vyčerpávající a stresující.

Samozřejmě i pořadatel není nadšen z toho, jak se závod vyvíjel a hodnotí ho taktéž jako jeden z nejméně povedených, ale po celou dobu se snažil řešit nastalé komplikace. Něco šlo na jeho vrub, něco ovlivnit nemohl, něco si zkomplikovali sami jezdci.

V otevřeném dopisu se zmiňuje časový harmonogram. Podle původních ZU měl program hlavního závodu začínat v 11:40 měřeným tréninkem Kartcrossu a měl plynně navazovat na program zrušeného RX Cupu, který měl v té době mít odjety již 2 rozjížďky. Po dohodě činovníků bylo bulletinem č.1 změněno, že sobotní program začne v 11.30, 1. měřeným tréninkem kartcrossu, což je 10 minut rozdíl. Problém byl ale v tom, že se díky defektu zdrželi traťový komisaři a museli jsme začít později. Druhý problém byl v tom, že jsme při kontrole stanovišť zjistili nefunkčnost 2 vysílaček a museli jsme je vyměnit. Po rozjetí jízd nám bohužel jedna polská závodnice místo návratu na trať zajela hluboko mimo trať a trvalo dlouho, než se nám jí podařilo vyprostit a hned z toho byl více jak hodinu a půl dlouhý časový skluz.

Vzhledem k finanční náročnosti závodu je pozdní začátek jedna z možností jak ušetřit náklady za závod. Nemusí se platit ubytování činovníků, služby se platí hodinově, atd. Toto bylo i konzultováno s předsedou Off.K.

Podle původního plánu jsme s naším partnerem měli mít v pátek autodrom již od rána, on pro své marketingové jízdy, my jsme měli  mít k dispozici depo a vše si v klidu připravit. V lednu jsme dostali od autodromu informace, že mají obstavené kryté tribuny a že se nebudou moci v době závodu používat a do konce března jsme se měli rozhodnout, zda závod pojedeme či ne. Bohužel konec března byl vzhledem k situaci s covidem pořád nejasný a partner řekl, že do formátu pátek až neděle nepůjde a v našich možnostech nebylo jít do rizika vzít celou finanční odpovědnost na sebe. Nakonec nás napadla zkrácená varianta pro cca 130 – 140 aut, která by šla v režimu sobota + neděle stihnout a původně plánovaný program by byl posunut se začátkem na sobotu. Toto přišlo v dané době jako daleko menší riziko a partner nás podpořil a pomohl nám uhradit zálohy, které po nás autodrom chtěl zaplatit v předstihu. Museli jsme ale pustit pátek. Po zlepšování situace s covidem a velkém zájmu jezdců se nakonec partner rozhodl svoji akci neuskutečnit. Se zajištěním rozpočtu to vypadalo celkem nadějně, ale zrušení RX Cupu nám udělalo velké problémy. 150 aut s přihlédnutím na partnerskou podporu a zavřené tribuny prostě náklady nezaplatí.

Vzhledem k odstavci výše jsme měli areál k dispozici až od 17:00 v pátek, protože námi uvolněný termín si zakoupili jiní zákazníci. Tento čas byl uveden i v ZÚ. Velký problém byl v tom, že řada týmů dorazila na autodrom již v brzkých ranních hodinách a zbytečně tak blokovali prostory před autodromem a nám tak ztěžovali přípravy závodu a organizaci depa. Nebyli to jen oni, ale byl to i vytrvalý déšť, který na autodromu byl od cca 9 do 13 hodiny. Vzhledem k času otevření depa nebylo možné začít s přejímkami dříve. S tím, že se protahnou do pozdních hodin jsme počítali a pořadatelé na administrativních přejímkách se za celou dobu opravdu nezastavili. Bohužel jim jejich činnost stěžovala nepřipravenost velké řady, převážně zahraničních jezdců, kteří sebou neměli potřebné doklady a zdržovali tak ostatní. Administrativní přejímky včetně technických byly v plánu i v sobotu od 7:30 – 10:30, což bylo také uvedeno v ZU. To, že si to chtěla většina odbýt v pátek, jsme ovlivnit nemohli a přejímali, dokud chodili jezdci.

Rozprava nebyla původně plánovaná. Vzhledem k časovému skluzu šlo o představení startovací procedury a vzhledem k jazykové vybavenosti moderátora byla nejrychlejší cestou takto pojmutá rozprava. Uznávám, že nebyla důstojná, ale k tomu, co jsme měli před sebou, jsem nechtěl jakkoli zdržovat a co nejdříve začít.

Nemohu hodnotit, co se dělo v předstartovním prostoru, neboť jsem se v něm nenacházel, každopádně jezdci jsou povinni dodržovat pokynů pořadatelů. Věřím, že asi mohlo dojít vzhledem k napětí, způsobeném čekáním s rozjezdem závodu i k třecím situacím, ale pořadatelé se nemůžou prostě každého doprošovat. Myslím si, že kromě prohozené jízdy historiků měli pořadatelé auto v před startu a na startu vozy vždy připraveny.

Ve startovním prostoru jsme diváky pořád odháněli. Stanoviště číslo sedm bylo v sobotu rozděleno na dvě, s tím že na jednom byl traťový komisař a hasič, a na druhém druhý traťový komisař a byli od sebe cca 40 metrů. V neděli již bylo plnohodnotně obsazeno. Co se týče trávy, tak nejsme majitelé okruhu, a kdy se bude sekat, to nedokážeme ovlivnit. Každopádně ne na každé trati je vidět do každé zatáčky a trať byla takto schválena. My jsme si pronajali rallycrossovou trať a autodrom nám jí připravil. Z pozice nájemce nemáme možnosti jak to ovlivnit. Navíc jsme si museli sami vysekat celý Joker Lap, vysekat křoviny před jeho nájezdem, aby bylo vidět na stanoviště a dále pak nabarvit nájezdové kurty před Jokerem v dalších dvou zatáčkách obrubníky. To vše nad rámec nájmu, který v součtu atakuje čtvrt milionu.

Co se týče kontaktů, tak s tím zcela nesouhlasím. Race director si zval jezdce na věž k vysvětlení a kontakty se řešily. Závod jsem řídil z pozice dispečera a viděl jsem minimálně 6 x, že se řeší nějaké kontakty se záznamy z vozů jezdců. Nebyl jsem u každého jednání, ale co jsem viděl, byl vždy velmi klidný, slušný a korektní. Co se týče situace s opakovaným startem kartů, tak za námi přišel někdo z týmu a když se mu řeklo, ať postupuje oficiální cestou, tak po jeho dotazu na jméno Race Direktora začal naschvál komolit jeho jméno jako že nerozumněl, tak jsem ho upozornil, jestli si chce dělat srandu tak ať odejde. Během jízd jsem měl ze své pozice minimální možnosti se potkávat s jezdci natož se k nim arogantně chovat. Pokud chodili na věž, pozdravil jsem a odkázal na Race Direktora případně se jim snažil pomoci.

I pro mě to byly nejhorší a hlavně nejtěžší závody. Pořadatelé se opravdu snažili a šáhli si fakt na dno a i přes veškeré komplikace se podařil závod odjet. Každý rozumně uvažující pořadatel pořádá akci tak, aby neprodělala, nebo aby se alespoň poplatili náklady. Pořádat v Sosnové takovou to akci z pozice nájemce je strašně těžké. V letošním roce se nám situace měnila před závodem pořád pod rukama. Nemůže nikdo po pořadateli chtít, aby zaplatil ze svého 200 tisíc, aby si někdo zazávodil. Letos to díky situaci nebylo o riziku podnikání!!

Jako hlavní pořadatel jsem se snažil především o to, aby se letos závody v Sosnové odjely a pokryly se náklady, když se s přípravou strávilo tolik času. Vzhledem k zavřeným tribunám a k situaci jaká zkraje roku panovala, byl závod připravován s livestreamem a bez diváků. Závod byl připraven dle všech regulí, co měl být. Během závodu se bohužel vyskytovaly potíže a musely se operativně řešit. Například, jakmile se ke mně dostala informace, ohledně plných toalet, nechali jsme je v místech, kde to bylo možné vyvézt. Bylo těžké odhadnout, kolik by jich bylo potřeba. Tato situace byla díky zavřeným tribunám nová. Ano byly tam chyby a velmi mě to mrzí. V žádném případě nešlo o nějaká úmyslná pochybení. Nedělní program již fungoval celkem dobře a končilo se pozdě pro velký počet startujících a díky sobotnímu skluzu.

Ten, kdo mě zná, ví, že se chovám slušně. Ani s jedním z jezdců jsem během víkendu nehovořil. Velmi mě naopak zaráží, že dopis napsali zrovna dva jezdci, kteří neměli během svých jízd žádné problémy a oba vyhráli, a kteří ještě loni nastupovali pod partnerským týmem pořadatele.  Nejsem si vědom, že bych oběma pánům nějak ublížil. Naopak jsem i přes urgence od nich nedostal odpověď a jejich setrvání či ukončení účastni v týmu. Slušné je odpověďet. Cítím v tom něco víc, něco zákulisního. Nicméné kritiku přijímám, ale odsud jsem to rozhodně nečekal. Je to jako bodnutí nožem od člověka, kterému se snažite pomoc a on vás při první pochybení zařízene. Bezmála 6 startovných zaplacených panu Ratajskému v průběhu předchozích 2 sezón jako by nebylo. Není to samozřejmě mnoho, ale bezmála dvace tisíc to je.

Při takto vypjatých závodech určitě může dojít k třenicím, ale  nejsem si vědom, že bych se choval špatně k jezdcům či vlastním pořadatelům. Pokud jsme měli nějaké neshody, tak jsme si je během závodu vysvětlili a po závodech řešíme to, co jsme díky tmě nestihli na závodišti.

Tento závod byl opravdu nepovedený a mrzí nás to, ale za podmínek, za jakých jsme to po celé tři roky dělali, to již nechceme dělat. Není možné jako nájemce převzít odpovědnost za vše. Za pár hodin připravit trať, postavit depo, přebrat hromadu jezdců a po skončení závodu zase vše do setmění uklidit a to bez jediného pochybení. Myslím si, že za ty tři roky,  neměly naše závody jen špatné věci. V průměru bylo na každém závodu 140 jezdců, z posledních dvou byl dělán přímým přenos, který je velmi drahý. Kdybychom dělali závody jen pro peníze, tak livestream loni ani letos neděláme a máme v kapse 200.000,- Kč. Letos byl placený, ale to bylo kvůli tribunám. Každý bere, jako by byla normální doba a my měli normální podmínky, ale doba příprav nebyla normální a my nemáme stejné podmínky jako jiní pořadatelé.

Přeji všem českým rallycrossařům plno úspěchů, nové tratě a nějakého nového či nové blázny, kteří do pořádání půjdou. Ještě jednou se velmi omlouvám všem jezdcům, divákům a jinými účastníkům za komplikace při závodech, vzhledem k nastalým komplikacím jsme dělali maximum, co jsme mohli. Bohužel se toho sešlo moc najednou.

Lukáš Dufek – hlavní pořadatel


Informace k volnému závodu II - Free Race - Wolny Wyścig

Informace k volnému závodu II
Vzhledem k velké finanční náročnosti závodu se nevyplatí v tak malém počtu jezdit dle navrženého časového harmonogramu. Tento bude uzpůsoben tak, že začne před hlavním programem hlavního závodu, tj. před tréninkovými jízdami dle níže uvedeného časového programu pro sobotu. Jezdce, kteří se přihlásili do tohoto závodu, prosíme, aby nám potvrdili, zda je to pro ně takto akceptovatelné.

Information on the free race II
Due to the great financial demands of the race, it is not worth riding in such a small number to ride according to the proposed time schedule. This will be adapted to start before the main program of the main race, ie before the training rides according to the time program for Saturday below. Riders who have entered this race are kindly requested to confirm whether this is acceptable to them.

Informacje o wolnym wyścigu II
Ze względu na duże wymagania finansowe wyścigu nie warto jeździć w tak małej liczbie, aby jechać Zgodnie z propozycją proponowanym harmonogramem. Będzie to przystosowane do startu przed głównym programem wyścigu głównego, czyli przed jazdami treningowymi według poniższego programu czasowego na sobotę. Zawodnicy, którzy wzięli udział w tym wyścigu, proszeni są o potwierdzenie, czy jest to dla nich akceptowalne.

Časový harmonogram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


DEPO - rozmístění týmů - rozmieszczenie zespołów - placement teams

DEPO - rozmístění týmů - rozmieszczenie zespołów - placement teams
Dle požadavků a rozměrů uvedených v přihláškách jsme sestavili plán depa. Omlouváme se za zpoždění, ale díky komplikacím se zrušením doprovodného poháru jsme museli plán předělávat.

Plánek - plan  Seznam - list












Zgodnie z wymaganiami i wymiarami podanymi we wnioskach opracowaliśmy plan zajezdni. Przepraszamy za opóźnienie, ale z powodu komplikacji związanych z odwołaniem towarzyszącego pucharu musieliśmy przerobić plan.

According to the requirements and dimensions stated in the applications, we have compiled a depot plan. We apologize for the delay, but due to complications with the cancellation of the accompanying cup, we had to remake the plan.


Pozvánka – Mistrovství zóny střední Evropy v Rallycrossu – Autodrom Sosnová – 26. – 27. 6. 2021

Pozvánka – Mistrovství zóny střední Evropy v Rallycrossu – Autodrom Sosnová – 26. – 27. 6. 2021

Tento víkend  26. – 27. 6. se na Autodromu v Sosnové bude konat již čtvrtý závod zónového mistrovství v Rallycrossu. Pro fanoušky této krásné motoristické disciplíny to bude první závod v České republice, kdy budou moci vidět a podpořit české reprezentanty a jezdce, kteří to budou mít v převaze zahraničních jezdců opravdu těžké. Ve startovní listině je nyní přihlášeno přes 140 jezdců napříč všemi vyhlášenými divizemi.

Závod je otevřen i pro diváky. Bohužel nejen díky omezujícím opatřením s covidovými kontrolami se pořadatelé musí popasovat navíc se zavřenými krytými tribunami a tribunou v první zatáčce. Pro pořadatele to je tak cca 900 míst, potažmo 450 dle současných limitů, které musí bohužel oželet. Každopádně bude otevřena divácká tribuna vlevo od věže, kam se po 50% snížení vejde cca 200 sedících diváků. Dalších několik stovek se vejde v rámci ostatních tribun a míst ke stání v areálu, plus v druhém sektoru na protější straně areálu u joker lapu bude otevřena tribuna přírodní pro 750 diváků. Vstupné na oba dva dny bude 200,- Kč, na sobotu 100,- Kč, na neděli 160,- Kč. Děti do 15.ti let zdarma, do 18.ti let 50,- Kč po oba dny.

I když se může zdát, že se vše rozvolňuje a závod se může bez problémů odjet, tak nám situace s uzavřenými tribunami velmi ztížila přípravy závodu. Nejen, že nemůžeme počítat s určitými příjmy ze vstupného, zároveň musíme zajistit mobilní sprchy a větší počet mobilních toalet, protože není možné použít ty, co jsou pod tribunami. Tato skutečnost nám zároveň prodražuje rozpočet závodu o několik desítek tisíc. Vzhledem k úbytku finanční prostředků od partnerů, kteří nás díky dlouhodobému omezení nemohou podporovat jako v minulých letech a nových partnerů, které se nám ze stejného důvodu také nepodařilo moc zajistit, byl po celou dobu závod plánován závod včetně podpůrného poháru RX Rallycross Cup a ztráty jsme se snažili dohnat formou většího počtu startujících. Vzhledem k velkému počtu přihlášených a vzhledem  k tomu, že by muselo dojít k určitým omezujícím limitům pro některé z divizí, se necelé dva týdny před závodem vedení poháru rozhodlo se svůj pohár v Sosnové nejet. Chtěli jsme odjet alespoň nějaké divize, ale pořadatelé poháru tuto variantu nechtěli připustit. Nezbylo nám nic jiného než to respektovat. Chápeme, že by to bylo nespravedlivé vůči některým jezdcům, ale velmi nám to zkomplikovalo poslední fáze příprav a zpozdilo se nám vše o několik dní. Letošní závod je z více jak 70.ti uspořádaných akcí ten úplně nejtěžší. I přes velký počet startujících se rozpočet ze startovného zdaleka nepoplatí. Věříme však, že nějací diváci si cestu do Sosnové najdou a nebo nás podpoří fanoušci, kteří se nebudou moci do Sosnové dostavit, zakoupením služby LIVESTREAM, kde budou moci sledovat závod z pohodlí domova nebo třeba na svém mobilním telefonu. Letos budeme podporu opravdu potřebovat. Okomentoval něco málo z příprav hlavní pořadatel závodu – Lukáš Dufek z firmy AUCTOR Racing s.r.o.

Diváci, kteří se nebudou moci dostavit na závod, se za minimální poplatek 160,- Kč mohou závodu zúčastnit online při sledování přímého přenosu ve formě LIVESTREAMU. Budou zde vidět nejen obrázky, ale i výsledky a zajížděné časy z livetimmingu a když bude čas, tak by mohly být i rozhovory s jezdci. Závod bude snímán z několika kamer, včetně kamery, která také občas zavítá na start. Podpořit živé vysílání můžete i vyšší částkou nebo svými dotazy na komentátory v rámci chatu.

V rámci královské kubatury Super Cars s 12.ti vozy se diváci můžou těšit na souboje jezdců KRTZ Motorsport, Aleše Fučíka a Marka Joury a dále pak Luboše Kužela s průběžně vedoucím Maďarem Luigim a druhým Zbigniewem Staniszewskim z Polska. Pozadu určitě nebudou chtít zůstat ani další jezdci z Polska, z nichž řada nastupuje s vozy světové kvality. Rakouský matador Alois Höller také bude chtít napravit své nezdary z Maďarska a z Greinbachu. První letošní start zatím se starým vozem bude absolvovat Marian Gajdoš ze Slovenska.

V divizi Super 1600 je přihlášena skoro celá česká špička jezdců, jejichž vozy jsou v těch nejnovějších specifikacích. Tato divize je jediná z hlavních divizí, kde v počtu dominují čeští jezdci. Pro fanoušky bude určitě velmi zajímavé sledovat, jak dopadnou souboje Marcela Suchého, Libora Teješe, Václava Veverky, Honzy Ratajského, Tomáše Budy či Petra Třešňáka s vítězem z Greinbachu, Maďarem Kömöczi Balazsem, nebo třetím Dominikem Senegacnikem. Otazník ještě visí nad loňským celkovým vítězem v divizi STC+2000, Polákem Damianem Litwinowiczem s novým vozem Audi A1, který přesedlal do divize této.

Pouze jediné české želízko v ohni je v divizi STC+2000 Ondra Šenk. Uvidíme, jak si poradí s velmi nadupanými polskými závodníky, Pawlem Melonem s vozem BMW M2, Gigim taktéž na voze BMW a Lukaszem Zollem s vozem Volvo S40. Karl Schadenhofer a Stefan Kellner z Rakouska taktéž nepatří k žádným ořezávátkům a velmi silná dvojice jezdců z Maďarska v podání Tibora Wamosiho a Ziona Gabay určitě nebude chtít okupovat zadní pozice. Je 10% šance, že se závodu zúčastní i Tomáš Mičík. Tak uvidíme.

I v divizi STC-2000 zůstal k hájení českých barev pouze jeden jezdec. Není to nikdo jiný než řadou titulů na naší i mezinárodní scéně ověnčený katovický Roman Častoral. Bude určitě zajímavé sledovat jeho souboje s Belgičany Joelem Strackem, Ivo van den Brandtem či Holanďanem Jo van den Venem nebo Vladimírem Markem ze Slovenska. Velmi silné soupeře bude mít v početné polské skupině jezdců v čele s Robertem Dabrowskim, který ho dokázal letos při prvním závodě v Polsku porazit. Stejně těžkého soupeře bude mít i v Maďarovi Zoltánu Heldovi, který za ním dojel v posledním závodě v rakouském Greinbachu.

Z 10.ti jezdců v divizi STC-1600 jsou 4 Češi. Michal Sklenář, vítěz z prvního závodu v polském Slomczynu se představí s vozem Honda CRX.  Děčínský Radek Dvořák se představí v Sosnové s novým vozem Škoda Fabia MKII, se kterým se mu podařilo hned při svém prvním startu v letošním roce v Maďarsku zvítězit. Účast potvrdil Tomáš Stránský, který loni při sosnovském závodě dominoval v kvalifikačních jízdách a určitě bude chtít odčinit neúspěch finálový. Po přestupu z historiků určitě zkusí překvapit i Miroslav Sýkora s Peugeotem 106. Se stejnými vozy z Polska dorazí silná dvojice  Lukasz Kulezsa a Konrad Gryz a na Hondách Civic Maďaři Pallag Bozsák  Csaba a Kallbach Gegrgelly. Jedinou ženskou zástupkyní napříč hlavními divizemi bude v této divizi Nadine Kellner z Rakouska.

Jeden Rakušan a devět Čechů je přihlášeno v divizi National 1600. Je mezi nimi hned několik nováčků. Uvidíme, zda se rozhodne mezi ostřílenými Tomášem Nejdlem, Jiřím  Štěrbou, Václavem Tůmou, Martinem Knápkem, Lukášem Krotilem, Lukášem Pechem či bude nějaké překvapení.

Divize historiků letos moc obsazeny nejsou, ale určitě bude zajímavé sledovat, jak si v nejslabší divizi povedou v přímém souboji ostřílení rallycrossoví matadoři Marek Zeman s Pavlem Koutným, který se pro tento závod rozhodl jet s vozem Škoda 130 LR. Dcera Valentina, Lucka Pěkná a Luboš Slaba jim to určitě nedají zadarmo. Divize 4x4 s dvěma jezdci, bude nejspíš spojena s historiky nad 1600 ccm. S vozem, s nímž loni startoval Pavel Koutný, bude nastupovat David Mach. V Luboši Čížkovi bude mít určitě velmi těžkého soupeře. Jiří Matějka, Vašek Haloun, Pavel Harvánek, Petr Čada, Martin Peták nebo Petr Reinisch si určitě také nenechají větší rozestupy.

V klubovém poháru Mascom Cup se můžeme těšit na celou řadu vynikajících jezdců. Bude to o Petrovi Doležalovi, Ondrovi Hartychovi, Michalu Pihávkovi nebo překvapí někdo ostatních českých nebo rakouských dravců či ostřílený Matija Rakovec ze Slovinska?

Diváci se můžou těšit na velmi obsazené divize značkových poháru RWD Cup pro vozy BMW s 21 přihlášenými jezdci a SC Cup pro vozy Fiat, kde je dokonce 26 přihlášených jezdců.

Pokud budete chtít být u toho, přijeďte do Sosnové nebo se podívejte na livestream. Předem děkujeme za vaši podporu.

AUCTOR Racing s.r.o.


INFO K LIVESTREAMU

INFO K LIVESTREAMU
Livestream 2021Na naše stránky byl do svislého menu vložen odkaz Livestream. Po kliknutí na něj se dostanete na stránky,kde najdete podrobný popis jak sledovat závod v přímém přenosu z pohodlí domova či z vašeho telefonu. Minimální cena za službu je 160,- Kč, můžete ale poslat i více, stačí v kolonce přepsat částku, kterou nám chcete poslat :-). Věříme, že budete spokojeni.

LIVESTREAM INFO
The Livestream link has been added to our website in the vertical menu. After clicking on it, you will get to the site where you will find a detailed description of how to watch the race live from the comfort of your home or from your phone. The minimum price for the service is 160 CZK, but you can send even more, just rewrite the amount you want to send us in the box :-). We believe that you will be satisfied.

INFORMACJE O LIVESTREAM
Link do Livestreamu został dodany do naszej strony w pionowym menu. Po kliknięciu w nią przejdziesz do strony, na której znajdziesz szczegółowy opis tego, jak oglądać wyścig na żywo w zaciszu domu lub z telefonu. Minimalna cena za usługę to 160 CZK, ale możesz wysłać jeszcze więcej, wystarczy przepisać w polu kwotę, którą chcesz nam wysłać :-). Wierzymy, że będziesz zadowolony.

 

Technická karta - Technická přejímka

TECHNICKÁ KARTA - TECHNICAL CARD
Stáhněte si a vyplňte si technickou kartu na technickou přejímku.

Download and fill in the technical card for technical acceptance.

Pobierz i wypełnij kartę techniczną do odbioru technicznego.

Stáhnout / Download


RX SOSNOVÁ 2021 -VOLNÝ ZÁVOD - FREE RACE - WOLNY WYŚCIG

RX SOSNOVÁ 2021 - VOLNÝ ZÁVOD
Vzhledem k okolnostem se zrušením doprovodného závodu Rallycross Cupu, vyhlašuje pořadatel  VOLNÝ ZÁVOD. Tento závod je vyhlášen pro dvě objemové kategorie vozů a to do 1600 ccm a nad 1600 ccm včetně vozů 4x4. Účastnit se ho můžou všechny vozy odpovídající technickým předpisům původně vyhlášeného poháru a zároveň odpovídající předpisům zónovým nebo národním dle všech vyhlášených pohárů a divizí, vyjma poháru Mascom CUP.  

PŘEDPISY RALLYCROSS CUP 2021:
Sportovní předpisy: Standardní propozice Rallycross Cup 2021
Technické předpisy: Technické předpisy Rallycross Cup 2021

VYHLÁŠENÉ TŘÍDY:
1. Divize do 1600 ccm
2. Divize nad 1600 ccm včetně 4x4

Maximální počet jezdců v divizi je 12. V případě, že budou v dané divizi minimálně 4 vozy ze stejné divize standardně vyhlašované v daném mistrovství či poháru, pořadatel vyhlásí a ocení i tuto divizi.
(příklad – 4 x N 1600, 4 x S1600, 4 x STC-1600 nebo 4 x N1600+, 4 x S1600+, 4 x 4x4-Super Cars).
V případě většího počtu odhlášených z hlavního závodu může při větším zájmu pořadatel vyhlásit ještě jednu divizi – např. do 1400 ccm – Škoda CUP, N1400, S400).

ADMINISTRATIVNÍ A TECHNICKÁ PŘEJÍMKA
Bude ve stejném režimu jako pro hlavní závod.

SYSTÉM JÍZD
Trénink – tréninková jízda je vypsána na 3 kola – sobota cca 8:00

Kvalifikace – jsou vypsány 3 kvalifikační jízdy, každá po 4 kolech – sobota – 8:30 – 10:30

Semifinálové a finálové jízdy jsou vypsány na 5 kol – sobota – SF – 11:30 – 12:00, Finále – 13:35 – 14:00

STARTOVNÉ 2500,- KČ + POJIŠTĚNÍ 261,- KČ + POPLATKY 239,- KČ – CELKEM 3000,- Kč
(v případě startu v hlavním závodě se pojištění a poplatky nehradí).

PŘIHLÁŠKA

ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ - ZATÍM NEOFICIÁLNÍ

RX SOSNOVÁ 2021 – FREE RACE
Due to the circumstances with the cancellation of the accompanying Rallycross Cup race, the organizer announces a FREE RACE. This race is announced for two volume categories of cars, up to 1600 cc and over 1600 cc, including 4x4 cars. All cars that comply with the technical regulations of the originally announced cup and at the same time comply with zone or national regulations according to all announced cups and divisions, except the Mascom CUP Cup, can participate.

RALLYCROSS CUP 2021 REGULATIONS:
Sports regulations:
Standard proposition Rallycross Cup 2021
Technical regulations: Technical regulations Rallycross Cup 2021

CLASSIFIED CLASSES:
1st Division up to 1600 cc
2nd Division over 1600 cc including 4x4

The maximum number of riders in a division is 12. In the event that there are at least 4 cars from the same division in the given division by default announced in the given championship or cup, the organizer will announce and appreciate this division as well. (example - 4 x N 1600, 4 x S1600, 4 x STC-1600 or 4 x N1600 +, 4 x S1600 +, 4 x 4x4-Super Cars). In case of a larger number of those registered from the main race, the organizer may, in case of greater interest, announce another division - eg up to 1400 cc - Škoda CUP, N1400, S400).

ADMINISTRATIVE AND TECHNICAL INSPECTION
It will be in the same mode as for the main race.

DRIVING SYSTÉM
Training - the training ride is scheduled for 3 laps - Saturday approx. 8:00

Qualifications - 3 qualifying races are announced, each after 4 laps - Saturday - 8:30 - 11:00

The semi-final and final races are announced for 5 rounds - Saturday - SF - 12:00 - 12:35, Final - 13:35 - 14:00

STARTING FEE 2500, - CZK + INSURANCE 261, - CZK + FEES 239, - CZK - TOTAL 3000, - CZK
(in case of starting in the main race, insurance and fees are not paid).

ENTRY FORM

SUPPLEMENTARY REGULATIONS

 

RX SOSNOVÁ 2021 – WOLNY WYŚCIG
W związku z odwołaniem towarzyszącego mu wyścigu Rallycross Cup, organizator ogłasza WOLNY WYŚCIG. Ten wyścig jest ogłoszony dla dwóch kategorii samochodów, do 1600 cm3 i powyżej 1600 cm3, w tym samochodów 4x4. Mogą w nim wziąć udział wszystkie samochody zgodne z regulaminem technicznym pierwotnie ogłoszonego pucharu i jednocześnie zgodne z regulaminem strefowym lub krajowym według wszystkich ogłoszonych pucharów i dywizji, z wyjątkiem pucharu Mascom CUP.

REGULAMIN RALLYCROSS CUP 2021:
Regulamin sportowy: Standardowa propozycja Rallycross Cup 2021
Regulamin techniczny: Regulamin techniczny Rallycross Cup 2021

OGŁOSZONE CLASY
1. clasa do 1600 cc
2. clasa powyżej 1600 cc

Maksymalna liczba kierowców w dywizji to 12. W przypadku, gdy w danej dywizji będą co najmniej 4 samochody z tej samej dywizji, zostaną one standardowo ogłoszone w danych mistrzostwach lub pucharach, organizator to ogłosi i doceni. również podział. (przykład - 4 x N 1600, 4 x S1600, 4 x STC-1600 lub 4 x N1600 +, 4 x S1600 +, 4 x 4x4-Super Cars). W przypadku większej liczby zgłoszonych z wyścigu głównego organizator może przy większym zainteresowaniu ogłosić kolejną dywizję – np. do 1400 cm3 – Škoda CUP, N1400, S400).

INSPEKCJA ADMINISTRACYJNA I TECHNICZNA
Będzie w tym samym trybie, co w wyścigu głównym.

SYSTÉM WYŚCIGÓW
Trening - przejazd treningowy zaplanowany na 3 okrążenia - sobota ok. 8:00

Kwalifikacje - ogłaszane są 3 wyścigi kwalifikacyjne, każdy po 4 okrążeniach - sobota - 8:30 - 10:30

Wyścigi półfinałowe i finałowe ogłaszane są na 5 rund - sobota - SF - 11:30 - 12:00, finał - 13:35 - 14:00


OPŁATA STARTOWA 2500, - CZK + UBEZPIECZENIE 261, - CZK + OPŁATY 239, - CZK - RAZEM 3000, - CZK
(w przypadku startu w biegu głównym ubezpieczenie i opłaty nie są opłacane).

PODANIE

SUPPLEMENTARY REGULATIONS


INFORMACE - INFORMACJE - INFORMATION - COVID-19

INFORMACE - INFORMACJE - INFORMATION - COVID-19

Informace ke COVID opatřením
Vzhledem k aktuální opatřením souvisejícími s COVID situací bude pořadatel provádět kontroly účastníků (jezdci, mechanici, doprovod, pořadatelé) a diváků dle níže uvedeného.

1. Každý účastník či divák předá při příchodu předem vyplněné čestné prohlášení, kde bude uvedeno, zda byl očkován (22 dní), testován, či nemoc prodělal. Toto zároveň potvrdí náhledem na podklad potvrzující danou skutečnost.

Čestné prohlášení ke stažení - WORD - PDF

2. Pokud nebude splňovat ani jednu podmínku dle bodu jedna, bude na místě zřízeno mobilní testovací centrum. Pokud nebyl účastník v týdnu před závodem testován, cena za test je zdarma. V opačném případě je cena za test 201,- Kč. Pokud je testovaný ze zahraničí a nemá české pojištění, za provedený test platí. Certifikát o provedeném testu si bude moci stáhnout a použít i na jiné akce. Jeho platnost je 3 dny. Testovací centrum bude na místě v pátek od 15:00 do 20:00 a v neděli od 7:30 – 10:30. Sobota bude upřesněna v týdnu před závodem (předpoklad 13:30 – 14:30).

3. Každý tým pošle na mail prihlasky@auctor-racing.cz nejpozději do středy 23. 6. do 22:00 hodin seznam všech členů doprovodu včetně uvedení telefonního kontaktu na každého účastníka pro případ trasování. Tento seznam bude pořadatel držet 30 dní v evidenci. Nyní jsou povoleny akce tohoto typu pro 2000 účastníků. Nebudeme tak limitovat počet členů v týmu. Dle zvláštního ustanovení má tým nárok na 4 volné vstupy. Ostatní platí poplatek 200,- Kč.  

Seznam k vyplnění ke stažení - EXCEL - WORD - POUZE ELEKTRONICKY (NE RUČNĚ!!!)

4. Nošení respirátorů či roušek, rozestupy a hygiena bude vycházet dle aktuálního vládního nařízení. (uzavřený prostor, nedodržení rozestupu, 1 osoba na 4 m2, dezinfekce rukou. Viz aktuální platné nařízení - ZDE).


Informacje o środkach na COVID
W związku z aktualnymi środkami związanymi z sytuacją COVID organizator przeprowadzi inspekcje uczestników (zawodników, mechaników, eskorty, organizatorów) oraz widzów w sposób opisany poniżej.

1. Po przybyciu każdy uczestnik lub widz składa wstępnie wypełnione oświadczenie pod przysięgą stwierdzające, czy był szczepiony (22 dni), badany lub czy był chory na Covida. Potwierdzi to również, patrząc na dokument potwierdzające dany fakt.

Oświadczenie do pobrania - WORD - PDF

2. W przypadku niespełnienia któregokolwiek z warunków określonych w pkt 1 na miejscu zostanie utworzone mobilne centrum egzaminacyjne. Jeśli uczestnik nie był testowany na tydzień przed wyścigiem, cena za test jest bezpłatna. W przeciwnym razie cena za test wynosi 201 CZK. Jeśli jest testowany z zagranicy i nie ma czeskiego ubezpieczenia, płaci za wykonany test. Będzie mógł pobrać certyfikat z przeprowadzonego testu i wykorzystać go również do innych wydarzeń. Jego ważność wynosi 3 dni. Centrum testowe będzie na miejscu w piątek od 15:00 do 20:00 oraz w niedzielę od 7:30 do 10:30. Sobota zostanie określona w tygodniu poprzedzającym wyścig (przewidywany 13:30 - 14:30).

3. Każdy zespół wyśle go poczta prihlasky@auctor-racing.cz listę wszystkich członków eskorty do środy 23 czerwca do godziny 22:00 wraz z kontaktem telefonicznym dla każdego uczestnika w przypadku namierzenia. Lista ta będzie przechowywana przez organizatora przez 30 dni. Wydarzenia tego typu są teraz dozwolone dla 2000 uczestników. Nie będziemy ograniczać liczby członków zespołu. Zgodnie z przepisem szczególnym drużynie przysługują 4 bezpłatne wejścia. Inni płacą opłatę w wysokości 200 CZK.

Pobierz listę do ukończenia - EXCEL - WORD - TYLKO ELEKTRONICZNE (NIE RĘCZNE !!!)

4. Noszenie respiratora lub chusty, odstępy i higiena będą oparte na aktualnych przepisach rządowych. (zamknięta przestrzeń, niezgodność – rozstaw, 1 osoba na 4 m2, dezynfekcja rąk, Zobacz aktualne rozporządzenie - TUTAJ).

 

Information on COVID measures
Due to the current measures related to the COVID situation, the organizer will perform inspections of participants (riders, mechanics, escorts, organizers) and spectators as described below.

1. Upon arrival, each participant or spectator shall submit a pre-filled affidavit stating whether he / she has been vaccinated (22 days), tested or was ill with Covid. He will also confirm this by looking at the document confirming the given fact.

Affidavit for download - WORD - PDF

2. If it does not meet any of the conditions set out in point one, a mobile testing center will be set up on site. If the participant was not tested in the week before the race, the price for the test is free. Otherwise, the price for the test is CZK 201. If he is tested from abroad and does not have Czech insurance, he pays for the performed test. He will be able to download the certificate of the performed test and use it for other events as well. Its validity is 3 days. The test center will be on site on Friday from 15:00 to 20:00 and on Sunday from 7:30 to 10:30. Saturday will be specified in the week before the race (expected 13:30 - 14:30).

3. Each team will send it by mail prihlask@auctor-racing.cz a list of all members of the escort by Wednesday, June 23, by 10:00 pm, including a telephone contact for each participant in case of tracing. This list will be kept by the organizer for 30 days. Events of this type are now allowed for 2000 participants. We will not limit the number of team members. According to a Supplementary Regulations, the team is entitled to 4 free entries. Others pay a fee of CZK 200.

Download list to complete - EXCEL - WORD - ELECTRONIC ONLY (NOT MANUAL !!!)

4. Wearing respirators or masks, spacing and hygiene will be based on current government regulations. (closed space, non-compliance with the spacing, 1 person on 4 m2, hand disinfection. See current regulation - HERE).


INFORMACE K DEPU - INFORMACJE O DEP - INFORMATION ON DEP

INFORMACE K DEPU - INFORMACJE O DEP - INFORMATION ON DEP

INORMACE  K DEPU - CZ

Depo závodních strojů pro CEZ v Rallycrossu na Autodromu v Sosnové je situováno celkem do 4 míst. V rámci areálu autodromu je hlavní depo (DEPO 1 S, DEPO 1 J), kam se vejde cca 90 – 120 týmů podle velikosti jejich zázemí. V areálu firmy SaM (Depo 2) se vejde cca 20 – 30 týmů. V areálu firmy Silnice LK (Depo 3) se vejde 25-40 týmů. V prostoru před autodromem (Depo 4) se vejde 10 – 20 týmů. Rozmístění týmů jsme měli již z velké části připraveno, ale vzhledem ke zrušení RX Cupu musíme celý layout depa předělat.

Depa 2, 3, 4 a cca ¼ Depa 1 jsou vyasfaltovány. Depo 1 je ze ¾ pokryto zpevněnou plochou - obrusem či štěrkem. V rámci všech areálů budou rozmístěny mobilní toalety a v depu 2 budou umístěny mobilní sprchy (5+5 pánské + dámské).V depu 1 v jižní části se nachází budova s dvěma pánskými a dvěma dámskými sprchami, včetně stejného počtu toalet.

V rámci Depa 1  S (S-sever) budou rozmístěny elektrické rozvaděče, které by měly pokryt více jak 2/3 prostoru celého Depa 1. V rámci Depa 1 J (J-Jih) dochází v současné době k přípravným pracím a 3 ze čtyř rozvaděčů jsou mim provoz. V zadní části bude umístěn jeden rozvaděč, který by měl taktéž pokrýt určitou část depa. Vzhledem k tomu, že díky dlouhodobému uzavření areálu nebyly prostředky na opravu stávajících zařízení  a vzhledem k loňský zkušenostem s častým vypadáváním proudu, pořadatel doporučuje týmům, si pro jistotu zajistit náhradní alternativu ve formě elektrocentrály. Jak se avizovalo v přihlašovacím formuláři, pořadatel není jako nájemce areálu za současných ztížených podmínek schopen garantovat kvalitní připojení či zajistit náhradní formu ve formě mobilní elektrocentrály.

V rámci Depa 2 bude rozmístěno 4 – 5 rozvaděčů. V loňském roce bylo připojení v tomto areálu bez problémů. V rámci Depa 3 budou rozmístěny 2 – 3 rozvaděče, které by měly určitě pokrýt až 2/3 areálu. Depo 4 je bohužel bez pokrytí. Každopádně též doporučujeme si zajistit v rámci týmu či spřátelených týmů náhradní alternativu.

Depo Sosnová - rozmístění sprch a wc
INFORMACJE O DEP - PL
DEPO maszyn wyścigowych dla CEZ w Rallycrossie na Autodromie w Sosnovej znajduje się w sumie w 4 miejscach. Na terenie kompleksu autodromowego znajduje się główna Depo (DEPO 1 S, DEPO 1 J), która może pomieścić około 90 - 120 zespołów w zależności od wielkości ich obiektów. Na terenie firmy SaM (DEPO 2) może zmieścić się około 20 - 30 zespołów. Na terenie Silnice LK (DEPO 3) zmieści się 25-40 zespołów. W dużej mierze przygotowaliśmy już rozmieszczenie drużyn, ale w związku z odwołaniem Pucharu RX musimy przerobić cały układ zajezdni.

Depo 2, 3, 4 i ok. ¼ Depo 1 jest asfaltowany. Zajezdnia 1 pokryta jest utwardzoną nawierzchnią - obrusem lub żwirem. Mobilne toalety będą znajdować się na wszystkich obszarach, a mobilne prysznice (5 + 5 męskich + damskich) będą znajdować się w DEPO 2. W zajezdni 1 w części południowej znajduje się budynek z dwoma prysznicami męskimi i dwoma damskimi, w tym tyle samo toalet.

W obrębie DEPO 1 S (S-północ) zostaną rozmieszczone rozdzielnice elektryczne, które powinny zajmować ponad 2/3powierzchni całej DEPO 1. W Depo 1 J (J-poludnie) trwają obecnie prace przygotowawcze, a 3 z czterech rozdzielnic są nieczynne. W tylnej części będzie jedna rozdzielnia, która powinna obejmować również pewną część zajezdni. W związku z tym, że w związku z długoterminowy zamknięciem kompleksu nie było środków na naprawę istniejącego sprzętu oraz ze względu na ubiegłoroczne doświadczenie z częstymi przerwami w dostawie prądu, organizator zaleca zespołom zabezpieczenie zastępczej alternatywy w postaci generator.

W DEPO 2 zostaną rozmieszczone 4-5 rozdzielnic. W ubiegłym roku połączenie w tym obszarze przebiegało bez problemów. Na terenie Depot 3 zostaną rozmieszczone 2-3 rozdzielnice, które powinny pokryć do 2/3 powierzchni. Depo 4 jest niestety poza zasięgiem prądu elektrycznego. Mimo to zalecamy zabezpieczenie zastępczej alternatywy.

Depo Sosnová - rozmístění rozvaděčů
INFORMATION ON DEP - ENG
The DEPO of racing machines for CEZ in Rallycross at the Autodrome in Sosnová is located in a total of 4 places. There is a main depo (DEPO 1 S, DEPO 1 J) within the autodrome complex, which can accommodate about 90 - 120 teams depending on the size of their facilities. The SaM company premises (Depot 2) can hold about 20-30 teams. 25-40 teams can fit in the premises of Silnice LK (Depo 3). 10 - 20 teams can fit in the area in front of the autodrome (Depo 4). We had already largely prepared the deployment of the teams, but due to the cancellation of the RX Cup, we have to redo the entire layout of the depot.

Depot 2, 3, 4 and approx. ¼ Depot 1 is asphalted. Depot 1 is covered with a paved surface or gravel. Mobile toilets will be located within all areas and mobile showers (5 + 5 men's + women's) will be located in depot 2. In depot 1 in the southern part there is a building with two men's and two women's showers, including the same number of toilets.

Within Depo 1 S (S-north), electrical switchboards will be deployed, which should cover more than 2/3 of the space of the entire Depo 1. Within Depo 1 J (J-South), preparatory work is currently underway and 3 of the four switchboards are out of operation. In the rear part there will be one switchboard, which should also cover a certain part of the depo. In the rear part there will be one switchboard, which should also cover a certain part of the depot. Due to the fact that due to the long-term closure of the complex there were no funds for the repair of existing facilities and due to last year's experience with frequent power outages, the organizer recommends that teams secure a replacement alternative in the form of a power plant.

Within Depo 2, 4 - 5 switchboards will be deployed. Last year, the connection in this area was without problems. Within Depot 3, 2-3 switchboards will be deployed, which should cover up to 2/3 of the area. Depot 4 is unfortunately without coverage. In any case, we also recommend securing a replacement alternative within the team or friendly teams.


« | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | »